Advanced search


Search results        Search results      Copy URL to E-Mail


Clinical versus radiological findings: A paradox in diagnosing minor hamstring injuries

Journal: International Journal of Osteopathic Medicine Date: 2018/03, 27Pages: 52–56. doi: Subito , type of study: article

Full text    (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1746068917300093)

Keywords:

athletic injury [1]
muscle [310]
hamstring [18]
clinical assessment [4]
magnetic resonance imaging [20]
article [2581]

Abstract:

Hamstring injuries occur commonly in athletes participating in sports that require sprinting/high velocity running, kicking a ball or agility. In the first instance, clinical assessment and management play a pivotal role in managing these injuries. Radiological investigations such as ultrasonography (US) and magnetic resonance imaging (MRI) are also recommended to confirm one or more parameters related to hamstring injury (the location, length, cross-sectional area, volume, edema, hemorrhage, etc.) and predicting return-to-play. However, hamstring injuries that are minor in nature, diagnosed clinically, may not be discernible on conventional US or MRI in some cases. Certain reasons for these paradoxical (clinical vs. radiological) findings may include pain referral to the posterior thigh from lumbosacral dysfunction or sciatic nerve pathoneurodynamics. Conversely, minor hamstring injuries might remain indiscernible within the threshold of conventional MRI sensitivity. To date, there is neither clear consensus on a standardized criteria nor strong evidence for using MRI to prognosticate return-to-play following hamstring injuries. This paper briefly discusses the controversy between contradicting clinical and radiological findings encountered by clinicians in the diagnosis of minor hamstring injuries. If posterior thigh pain appears with clinical signs and symptoms of a minor hamstring injury without pain referral from neighboring structures, but presents with negative findings on US or MRI, the diagnosis remains a challenge. However, such conditions are pragmatically treated as (nonstructural) hamstring injuries unless certain differential diagnoses can be established.

Abstract German language:
(translated by Ostlib): Verletzungen der hinteren Oberschenkelmuskulatur treten häufig bei Sportlern auf, die Sportarten ausüben, bei denen Sprinten/Laufen mit hoher Geschwindigkeit, das Schießen eines Balls oder Beweglichkeit gefragt sind. In erster Linie spielen die klinische Beurteilung und die Erstversorgung eine entscheidende Rolle bei der Behandlung dieser Verletzungen. Radiologische Untersuchungen wie Ultraschall (US) und Magnetresonanztomographie (MRT) werden ebenfalls empfohlen, um einen oder mehrere Parameter im Zusammenhang mit der Hamstring-Verletzung (Lage, Länge, Querschnittsfläche, Volumen, Ödem, Blutung usw.) zu bestätigen und die Rückkehr zum Sport vorherzusagen. Allerdings sind Hamstring-Verletzungen, die klinisch als geringfügig diagnostiziert werden, in einigen Fällen bei konventionellem US oder MRT möglicherweise nicht erkennbar. Zu den möglichen Gründen für diese paradoxen (klinischen vs. radiologischen) Befunde können Schmerzausstrahlungen in den hinteren Oberschenkel aufgrund einer lumbosakralen Dysfunktion oder einer Pathoneurodynamik des Ischiasnervs gehören. Umgekehrt können leichte Hamstring-Verletzungen innerhalb der Empfindlichkeitsschwelle herkömmlicher MRT-Untersuchungen unerkennbar bleiben. Bis heute gibt es weder einen klaren Konsens über standardisierte Kriterien noch starke Belege für den Einsatz der MRT zur Prognose der Rückkehr zum Sport nach Hamstring-Verletzungen. Dieser Artikel erörtert kurz die Kontroverse zwischen widersprüchlichen klinischen und radiologischen Befunden, mit denen Kliniker bei der Diagnose leichter Hamstring-Verletzungen konfrontiert sind. Wenn Schmerzen im hinteren Oberschenkel mit klinischen Anzeichen und Symptomen einer leichten Hamstring-Verletzung auftreten, ohne dass Schmerzen von benachbarten Strukturen ausstrahlen, die Ultraschall- oder MRT-Befunde jedoch negativ sind, bleibt die Diagnose eine Herausforderung. Solche Fälle werden jedoch pragmatisch als (nicht-strukturelle) Hamstring-Verletzungen behandelt, sofern keine eindeutigen Differentialdiagnosen gestellt werden können.


Search results      Copy URL to E-Mail

 
 
 






  • ImpressumLegal noticeDatenschutz


ostlib.de/data_mrckgpzanjbydqxsehuv



Supported by

OSTLIB recommends