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Refining the biopsychosocial model for musculoskeletal practice by introducing religion and spirituality dimensions into the clinical scenario

Journal: International Journal of Osteopathic Medicine Date: 2019/06, 32Pages: 44–48. doi: Subito , type of study: article

Full text    (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1746068919300094)

Keywords:

article [2544]
biopsychosocial [36]
manual therapy [155]
musculoskeletal care [5]
religion [9]
spirituality [32]

Abstract:

Addressing religion and spirituality (R/S) dimensions may be uncomfortable for patients and practitioners because they refer to intimate beliefs about existence, vary across the globe and cultures, and are not routinely shared in the modern therapeutic scenario. Often, R/S dimensions are overlooked in musculoskeletal (MSK) practice despite associations with attitudes and behaviour that directly affect quality of life and health outcomes. Inclusion of basic R/S dimensions in the therapeutic alliance may optimise care and establish these dimensions as interactors within the biopsychosocial model. The purpose of this commentary was to provide practitioners with definitions of R/S that are useful for managing care of MSK patients, describe how attitudes towards R/S may be linked to health status, and indicate how R/S dimensions could be discussed in simple ways in a modern therapeutic scenario. Finally, suggestions are provided for MSK practitioners and researchers to address R/S dimensions in Western evidence-oriented healthcare.

Abstract German language:
(translated by Ostlib): Die Auseinandersetzung mit den Dimensionen Religion und Spiritualität (R/S) kann für Patienten und Ärzte unangenehm sein, da sie sich auf intime Überzeugungen über die Existenz beziehen, weltweit und kulturell unterschiedlich sind und im modernen therapeutischen Umfeld nicht routinemäßig thematisiert werden. Häufig werden R/S-Dimensionen in der muskuloskelettalen (MSK) Praxis übersehen, obwohl sie mit Einstellungen und Verhaltensweisen in Verbindung stehen, die sich direkt auf die Lebensqualität und die Gesundheitsergebnisse auswirken. Die Einbeziehung grundlegender R/S-Dimensionen in die therapeutische Allianz kann die Versorgung optimieren und diese Dimensionen als Interaktoren innerhalb des biopsychosozialen Modells etablieren. Der Zweck dieses Kommentars war es, Ärzten Definitionen von R/S zur Verfügung zu stellen, die für die Behandlung von MSK-Patienten nützlich sind, zu beschreiben, wie Einstellungen zu R/S mit dem Gesundheitszustand zusammenhängen können, und aufzuzeigen, wie R/S-Dimensionen in einem modernen therapeutischen Umfeld auf einfache Weise diskutiert werden können. Abschließend werden Vorschläge für MSK-Ärzte und Forscher gemacht, wie R/S-Dimensionen in der westlichen evidenzbasierten Gesundheitsversorgung behandelt werden können.


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