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Adductor magnus: Extending the knowledge – A short review of structure and function

Journal: International Journal of Osteopathic Medicine Date: 2023/09, 49Pages: 100671. doi: Subito , type of study: article

Full text    (https://www.journalofosteopathicmedicine.com/article/S1746-0689(23)00015-9/fulltext)

Keywords:

adductor magnus [1]
article [2544]
hip [384]
groin [11]
thigh [3]

Abstract:

Adductor Magnus, the largest single contributor to the adductor group of the medial thigh, is a broad functioning muscle with significant contribution to not only adduction, but extension and rotation at the hip. The aim of this review is to investigate the terminology, anatomical and functional characteristics of AM, particularly its role as an extensor and stabiliser at the hip. AM is anatomically divided into four portions: AM1 through AM4; and functionally divided into two portions: anterior and posterior. Functionally, through a range of activities AM has significant contribution to extension and rotation, and in some scenarios may generate greater hip extension torque than the hamstring group. Rehabilitation exercises should consider compound exercises including hip hinge, squatting and lunge variations to highly activate AM. This review suggests that AM, due to its unique anatomical and functional capabilities should be viewed as a primary extensor amongst a range of tasks and as such, injury identification and rehabilitation should include extension-based testing and resistance exercises to ensure optimal outcomes. German language (translated by Ostlib) Der Adductor Magnus, der größte Einzelbeitrag zur Adduktoren-Gruppe des medialen Oberschenkels, ist ein breit funktionierender Muskel, der nicht nur zur Adduktion, sondern auch zur Streckung und Rotation der Hüfte einen wesentlichen Beitrag leistet. Das Ziel dieser Übersicht ist es, die Terminologie, die anatomischen und funktionellen Eigenschaften des AM zu untersuchen, insbesondere seine Rolle als Streckmuskel und Stabilisator der Hüfte. Der AM ist anatomisch in vier Teile unterteilt: AM1 bis AM4; funktionell ist er in zwei Teile unterteilt: anterior und posterior. Funktionell leistet der AM durch eine Reihe von Aktivitäten einen wesentlichen Beitrag zur Streckung und Rotation und kann in einigen Fällen ein größeres Streckmoment der Hüfte erzeugen als die Hamstring-Gruppe. Rehabilitationsübungen sollten komplexe Übungen wie Hüftbeugungen, Kniebeugen und Ausfallschritte umfassen, um den AM stark zu aktivieren. Diese Übersicht legt nahe, dass AM aufgrund seiner einzigartigen anatomischen und funktionellen Fähigkeiten als primärer Strecker bei einer Reihe von Aufgaben angesehen werden sollte. Daher sollten die Identifizierung von Verletzungen und die Rehabilitation streckungsbasierte Tests und Widerstandsübungen umfassen, um optimale Ergebnisse zu gewährleisten.


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